dimarts, de març 11, 2014

El PLE és la gent

Amb aquesta activitat de reflexió arribe al final del curs MOOC "Entornos Personales de Aprendizaje (PLE) para el desarrollo profesional docente", i us afegisc una xicoteta història de recorregut amb una eina que m'ha semblat d'allò més interessant i que crec que té moltes possibiitats didàctiques com descobrireu en iniciació a storify del Ministeri. En aquesta entrada us conte la importància de tenir a gent en la qual confiem per anar constituint el nostre PLE docent.

Com ja he comentat a la majoria dels meus amics aquest curs m'ha semblat un autèntic estimulador concentrat per a aquelles persones que desitgen iniciar-se, aprofundir i continuar amb el seu PLE docent. Amb tot tal i com comente  a la xicoteta història del recorregut pel curs que he fet en Storify algunes de les eines ja les coneixia i el que he aprés realment ha estat a utilitzar-les de manera didàctica o a descobrir com proposar-les per a què els meus alumnes entenguen la seua importància a l'hora de realitzar-les ells mateixos.

De tots els instruments que hem aprés m'ha agradat que quedara molt clar quines eren les eines didàctiques i quins els instruments TIC o les aplicacions concretes per a portar-les a cap. És com el cas d'aquesta darrera eina del STORIFY que respon a la idea de narrar un recorregut d'aprenentatge o vital però que el fet de comptar amb una eina intuitiva i realment social la fa molt atractiva per a proposar una activitat didàtica.

Respecte a les coses que caldria millorar, a banda de la dificultat per a contactar amb assessor on line que ens ajudaren en l'intinerari formatiu, hauria de dir que és un curs molt ambiciós i que intentar donar tot aquest contingut en tant poc de temps no és recomanable per a persones no iniciades. 

Pense que cadascun dels instruments didàctics que s'han plantejar necessiten un temps de maduració per a poder entendre el seu vertader significat. Amb tot, i tal com recomane a qui hem demana per on començar en el tema de les tecnologies en l'educació l'important és fluir i tindre la certesa que donat la velocitat d'implantació de les tecnologies no tenim altre remei que assumir que tots som TECNOFAVES i que si volem transformar l'educació ens hem d'ajudar uns als altres i fer autoformació entre nosalres, és a dir "apadrineu un tecnofava".